وبلاگ تی ام تی کارگو

ساخت وبلاگ

بازرسی کالای وارداتی در ترخیص کالا : در امر صادرات و واردات و ترخیص کالا وجود شرکتهای بازرسی کالا در سطح تجارت بین المللی ضرورت میابد. در ایران شرکتهای متنوع بازرسی کننده کالا وجود دارد که کار بازرسی کالا را انجام می دهند. در میان کالاهای وارداتی کالاهایی وجود دارند که دارای استاندارهای اجباری هستند که طبق تعرفه کالا و نظر سازمان استاندارد جهت ترخیص وارداتی شرایط بازرسی آنها اجباری است و خریدار وظیفه دارد شرکت بازرسی کننده را معرفی کند و هزینه بازرسی را به عهده گیرد،

هزینه ترخیص شامل هزینه های گوناگونی است که اطلاع از آنها بسیار حائز اهمیت می باشد. گاهی اوقات به دلیل هزینه های بالای ترخیص کالا، بازرگانان و تاجران مجبور می شوند کالاهای خود را برای مدت زمان طولانی تری در انبارهای گمرک نگه دارند که این خود موجب افزایش هر چه بیشتر هزینه ترخیص کالا از گمرک می شود. به همین علت لازم است که پیش از ورود به عرصه ی واردات و صادرات کالا از هزینه های لازم جهت ترخیص کالا از گمرک مطلع شوید.

اینکه شما تمامی مراحل ترخیص خودرو از گمرک خود را به شرکت هایی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید امر بسیار مهمی می باشد و به همین دلیل بهتر است که به این شرکت ها اعتماد کنید. در واقع آنها به راحتی می توانند خودرو شما را از گمرک ترخیص نمایند و شما هم هزینه چندان بالایی را پرداخت نکنید. شرکت های ترخیصی با مراحل ترخیص آشنایی دارند و بر همین اساس در کمترین زمان اقدامات مربوط به خود را انجام می دهند.

برای فعالیت در شغل ترخیص کاری شما باید یک شرکت راه اندازی کنید. شما باید شرایط اولیه این پروسه را داشته باشید و مدارک مورد نیاز را در اختیار سازمان ثبت شرکت ها قرار دهید. در ضمن، شما باید تعهد رسمی ترخیص کالا را در اختیار سازمان قرار دهید. نداشتن شرایط یا کامل نبودن مدارک می تواند باعث شود تا شما در پروسه ثبت شرکت ترخیص کالا موفق نشوید. هنگامی که شما همه موارد و پیش نیاز ها را در اختیار سازمان های مربوطه قرار دادید، به راحتی می توانید با کارت بازرگانی خود ثبت سفارش کالا در هنگام واردات را اخذ کنید و به عنوان یک ترخیص کار گمرکی فعالیت نمایید. توجه داشته باشید که شهر فعالیتی شما هم در پاسخ به سوال چگونه شرکت ترخیص کالا بزنیم تاثیر دارد. مثلا ترخیص کالا از گمرک بوشهر می تواند پروسه ای متفاوت در مقایسه با دیگر شهر ها داشته باشد.

در این جا می خواهیم تفاوت کالاهای تجاری و غیر تجاری را بگوییم. از لحاظ گمرک ایران، کالاهایی که قیمت کمتر از 80 دلار داشته باشند و دارای وزن 2 کیلوگرم باشند در رده کاهای غیرتجاری به شمار می آیند. اما کالاها با ارزش و وزن بیشتر از این میزان جزء کالاهای تجاری محسوب می شوند.

وبلاگ تی ام تی کارگو...
ما را در سایت وبلاگ تی ام تی کارگو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی مظلومی tmtcargo بازدید : 95 تاريخ : جمعه 18 آذر 1401 ساعت: 17:47

اولویت بندی تخصیص ارز وارداتی از طریق فهرستی که بانک مرکزی از وزارت صمت دریافت می کند صورت خواهد گرفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت با اولویت بندی کردن کالا های اساسی وارداتی بر حسب نیاز جامعه و تشخیص میزان اعتبار وارد کنندگان این کالا ها، اقدام به اولویت بندی تخصیص ارز خواهد کرد. دریافت مشاوره جهت خرید کالاها یی که در اولویت تخصیص ارز دولتی قرار دارند می ‌تواند برای شما تجار و بازرگانان گرامی، بسیار راهبردی باشد. شما می توانید با اعتماد به مجموعه های معتبری که در زمینه تخصیص ارز از بانک مرکزی و ترخیص کالا فعالیت دارند روند معامله و تجارت خود را در مسیر صحیحی قرار دهید که کمترین خطا را خواهد داشت. بازرگانی تی ام تی کارگو دارنده ی مجوز ثبت سفارش انواع کالا می باشد و آمادگی خود را جهت اخذ تخصیص ارز از بانک مرکزی در کمترین زمان و ترخیص کالا با کمترین هزینه اعلام می دارد.

حمل و نقل جاده ای هم یکی از روش هایی است که امروزه برای حمل انواع کالا بسیار مورد توجه اشخاص قرار می گیرد. حمل و نقل جاده ای دارای تنوع بسیاری برای حمل بار از مسیر های مختلفی است و به نسبت دو روش قبلی دارای هزینه بسیار کمتری است. شما با کمک حمل و نقل جاده ای می توانید تاریخ دلخواه خود را انتخاب کنید اما در حمل و نقل هوایی این امکان وجود ندارد. با کمک حمل و نقل جاده ای می توانید کالا را ردیابی کنید. در روش حمل و نقل جاده ای که یکی از روش های بازرگانی و حمل و نقل بین المللی است می توانید کالا ها را به صورت ایمنی به مقصد برسانید. البته باید مشکل مسافت طولانی در حمل و نقل جاده ای برای ارسال کالا ها را در نظر بگیرید.

محصولات وارداتی از چین به تمامی بنادر و گمرک های ایران وارد می شوند اما به این دلیل که اکثر کالاها از مرزهای دریایی وتوسط کشتی وارد کشور می شوند می شود گفت که سازمان گمرک بندرعباس میزبانی برای اکثر محموله های ورودی از چین می باشد. ترخیص کاران کار بلد و با استعدادی در همه ی نهادهای گمرک ایران فعال بوده و امور ترخیص کالا را به نحو احسن انجام می دهند.

یکی از مهمترین و بیشترین کالاهایی که وارد گمرک ایران می شود خودرو است، و به همین دلیل شما باید با شرایط ترخیص خودرو از گمرک آشنایی داشته باشید تا بتوانید خودروی خود را از گمرک ترخیص نمایید. خودروهایی که سواری هستند از نظر تعرفه برای ترخیص خودرو از گمرک به دو دسته تقسیم می شوند و کالای شما در هر یک از این تقسیم بندی ها که قرار بگیرد شامل شرایط ویژه ای می گردد.

گام بعدی مربوط به دایره فنی است که باید مقایسه لازم در راستای اطلاعات وارده در اظهارنامه را داشته باشد و این تطابق مربوط به مدارک موجود در پرونده است. در صورتی که اختلافی دیده نشود، شماره ثبت به بار پارچه تخصیص داده می شود که به آن کلاژ گفته می شود. پس از آن نوبت به مسیر ارزیابی اظهارنامه است و پس از اینکه ارزیابی صورت گرفت باید پروسه ثبت شماره ارزیابی نیز ایجاد شود. هزینه های گمرکی پرداخت شود و سایر مراحل اداری نیز انجام شود. مجوز خروج بار پارچه از گمرک در نهایت صادر می شود.

وبلاگ تی ام تی کارگو...
ما را در سایت وبلاگ تی ام تی کارگو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی مظلومی tmtcargo بازدید : 97 تاريخ : جمعه 18 آذر 1401 ساعت: 17:15

لازم است که ارزیابی های لازم است توسط کارشناسان فنی گمرک صورت بگیرد و به تایید نهایی برسد. در پایان نوبت به دوراظهاری در واردات است.  نتایج بررسی ها نشان می دهد که ترخیص شدن ابزارها یک فرآیند تخصصی است. بنابراین بایستی در اوان کار با یک شرکت معتبر ترخیص کالا ارتباط درست برقرار شود تا این پروسه به نحو احسن انجام شود و بتواند تاثیرگذار باشد.

فورواردر شرکت حمل و نقلی است که از طریق حمل و نقل دریایی، زمینی، هوایی و یا ریلی، کالاها را از کشور مبدا به کشور مقصد انتقال می دهد. این انتقال باید مطابق با قرارداد امضا شده با صاحب کالا و رعایت قوانین گمرکی و ترخیص کالا باشد. فورواردرها الزاما در همه ی کشورها نمایندگی ندارند و یک نماینده می تواند همزمان چندین فورواردر را ساپورت کند.در واقع فوروادرها واسطه ای بین کریر و صاحب کالا می باشد.

فرایند ترخیص کالا توسط ترخیص کار انجام می شود. جالب است بدانید که این فرایند در ظاهر عملی ساده و مبتدی به نظر می رسد. اما در واقعیت به صورت نیست. انجام اشتباه در زمان ترخیص کالا می تواند انبوهی از مشکلات را برای شما ایجاد کنید. به همین خاطر توصیه می شود تا از یک ترخیص کار مجرب در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه به چگونگی فرایند بازرگانی و ترخیص کالا توسط ترخیص کار می پردازیم.

بسیاری از هزینه‌های ترخیص آسیاب از گمرک خارج از کنترل شماست. وظایف توسط قانون و ارزش کالایی که وارد می‌کنید تعریف می‌شود. همچنین در بیشتر موقعیت‌ها اعمال می¬شوند. یک کارگزار گمرک ممکن است تصمیم بگیرد که محموله شما را بازرسی کند، حتی زمانی که شما و کارگزارتان همه کارها را طبق دفتر انجام می¬دهید.

یکی از مهمترین و بیشترین کالاهایی که وارد گمرک ایران می شود خودرو است، و به همین دلیل شما باید با شرایط ترخیص خودرو از گمرک آشنایی داشته باشید تا بتوانید خودروی خود را از گمرک ترخیص نمایید. خودروهایی که سواری هستند از نظر تعرفه برای ترخیص خودرو از گمرک به دو دسته تقسیم می شوند و کالای شما در هر یک از این تقسیم بندی ها که قرار بگیرد شامل شرایط ویژه ای می گردد.

وبلاگ تی ام تی کارگو...
ما را در سایت وبلاگ تی ام تی کارگو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی مظلومی tmtcargo بازدید : 86 تاريخ : جمعه 18 آذر 1401 ساعت: 15:50

یکی از اصطلاحات آشنا در روند ترخیص کالا از گمرک، کوتاژ است. اما کوتاژ چیست؟ همانطور که در مطلب ترخیص کالا برایتان شرح داده شد، هر کالایی برای اینکه از گمرک ترخیص شود باید 10 مرحله مهم را طی کند. اولین مرحله برای ترخیص هر کالایی ثبت اظهارنامه در سامانهEPL است. به محض اینکه هر کالایی در گمرک توسط سامانه EPL اظهار می شود، این سامانه بلافاصله اظهارنامه را قفل و یا به اصطلاح کوتاژ می کند. پس از قفل شدن یک شماره اختصاصی به اظهارنامه شما تعلق میگیرد.این شماره که برای هر اظهارنامه ای اختصصی و منحصر به فرد می باشد، شماره کوتاژ یا شماره سریال اظهار نامه نامیده می شود.ترخیص داروهای وارداتی باید مطابق با پرونده تشکیل شده در سازمان صدور پروانه (وزارت بهداشت) مطابق و با کیفیت باشد. برای ترخیص دارو از گمرکات کشور، فاکتور یا پیش فرم صادر شده توسط کارشناسان گمرک باید با مجوز فعالیت و ساخت دارو مطابقت داشته باشد. . پس از انطباق مجوز مربوطه، ابتدا توسط مشاوران ترخیص کالا، تعرفه ها و مجوزها بررسی می شود تا در مراحل ترخیص مشکلی پیش نیاید. در اینجا قصد داریم نحوه واردات و ترخیص دارو و مواد مرتبط (مواد اولیه) را از گمرک به شما معرفی کنیم.
از جمله مجوزهای لازم برای ترخیص کالا از گمرک می توان به مجوز وزارت راه اشاره کرد که تنها برای کالاهایی نیاز است که با شرکت های غیر ایرانی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می کنند حمل شده اند. شما باید برای هزینه حمل و نقل کرایه را هم پرداخت کنید که نرخ آن با دلار دولتی تعیین می شود. یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید این است که، اگر این مجوز را در بین مجوزهای لازم برای ترخیص کالا نداشته باشید، گمرک اجازه ترخیص نمودن کالا را به شما نمی دهد و کالای شما در گمرک می ماند تا مجوز آن را دریافت کنید.
برای واردات چراغ های داخلی خودرو باید به بخشنامه های به روز صادر شده در این زمینه مراجعه و بر این اساس مجوزهای لازم را اخذ کرد.با توجه به تغییرات بخشنامه ها که هر روز اتفاق می افتد، بهترین کار ممکن است به شرکت های بازرگانی که به صورت تخصصی در این زمینه اقدام می کنند، مراجعه کنید.گروه بازرگانی تی ام تی کارگو چراغ خودرو را با رعایت اصول گمرکی از گمرک ترخیص می کند.
ترخیص دستگاه های مختلف از گمرک بالاترین تعداد وارقام ترخیص کالا را از گمرک به خود تخصیص داده اند. بر طبق نظرات کارشناسان در این حوزه واردات دستگا هها از مهم ترین و اصلی ترین محموله های وارداتی هستند و سرمایه گذاری در این زمینه ها از تجارت های بسیار پر سود به شمار می آید.
وبلاگ تی ام تی کارگو...
ما را در سایت وبلاگ تی ام تی کارگو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی مظلومی tmtcargo بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت: 18:48